ClickCease
hoger-in-google

Hoe kom je Hoger in Google met je website?

Topposities in Google zijn essentieel voor de vindbaarheid van je website. Volgens Backlinko krijgt het eerste resultaat op Google 31,7 procent van alle klikken, terwijl de resultaten op de tweede pagina slechts 0,78 procent van de klikken ontvangen. Ik heb met veel bedrijfseigenaren en -managers gesproken – zowel nieuwelingen als veteranen – die moeite hebben gehad om de geheimen te ontrafelen van hoe ze hun Google-posities kunnen verbeteren zonder black-hat strategieën te gebruiken. Iedereen wil dat ene geheim horen dat je site op de eerste positie van Google kan brengen. De waarheid is dat het vindingrijkheid, toewijding, doorzettingsvermogen en creativiteit vereist. Dit geldt met name vanwege de voortdurend veranderende aard van het algoritme van Google . Hoewel er geen wondermiddel is, zijn er stappen die je kunt nemen om naar de top van een pagina met zoekresultaten van zoekmachines (SERP) te stijgen. Veel online marketeers hebben veel onderzoek gedaan om te kijken wat er precies voor nodig is om een site te ranken; gelukkig hoeven we het wiel dus niet opnieuw uit te vinden. Ik ga terug naar de basis met on-page SEO om je te helpen de nieuwe SEO-regels te begrijpen, te leren hoe je kunt optimaliseren voor zowel mensen als crawlers van zoekalgoritmen, en om on-page en off-page SEO onder de knie te krijgen . Dit zijn de stappen die ik in deze handleiding zal behandelen:

Inhoudsopgave

Stap #1: Maak kennis met het Google-algoritme

Google-managers zoals Gary Illyes en John Mueller bevestigen dat Google voortdurend zijn algoritme verandert, ook al worden de meeste van deze wijzigingen niet publiekelijk aangekondigd. Moz schat dat er 500 tot 600 Google-algoritmewijzigingen per jaar zijn ! Hoewel Google vroeger belangrijke update-aankondigingen deelde, is de exacte werking van het algoritme nog steeds onbekend. De meeste informatie is slechts speculatie van professionals uit de industrie. Immers, als iedereen precies wist hoe hij op de eerste positie moest komen zonder boetes voor snelkoppelingen of black hat SEO- strategieën, zou Google er niet in slagen om alleen de beste resultaten te rangschikken. Iedereen zou zich een weg naar de top kunnen hacken zonder er werk van te maken. Dit zou het niet alleen moeilijk maken voor eerlijke mensen zoals jij en ik om te slagen, maar het zou ook de missie van Google ernstig in gevaar brengen : De missie van Google is om alle informatie ter wereld te ordenen en universeel toegankelijk en bruikbaar te maken. De beste kennis die we hebben van het algoritme van Google komt in de vorm van grote algoritme-updates zoals: Pagina-ervaringsupdate
    • (juni 2021): deze update had invloed op Core Web Vitals, organische resultaten en nieuwsmeldingen.
  • Kernupdate (december 2020): Deze update was gericht op de kwaliteit en relevantie van de inhoud.
  • Mobile-first update (juli 2019): Googlebot beschouwt nu alle websites als een smartphone, waarbij prioriteit wordt gegeven aan sites die goed werken op mobiele apparaten.
  • Mobielvriendelijke update (april 2015): voorrang geven aan websites met mobielvriendelijke versies en de weg vrijmaken voor toekomstige boetes als sites niet voldoen.
  • Pigeon (juli 2014): Gewerkt om lokale zoekresultaten zoals Google Maps te integreren.
  • Hummingbird (augustus 2013): Gericht om de context en bedoeling achter de zoekopdracht van een gebruiker te begrijpen in plaats van alleen te kijken naar de letterlijke woorden die ze hebben getypt.
  • Penguin (april 2012): Gerichte spammers en sites die onnatuurlijke links kopen om hun positie te verbeteren.
  • Om nog maar te zwijgen van Panda , Google EMD’s (exact match domain names) en de deindexeringsupdates van het Private Blog Network ( PBN ). Dan is er Phantom , dat voor het eerst verscheen in mei 2013 en waarvan wordt aangenomen dat het vier keer is bijgewerkt, maar dat nooit is bevestigd door Google.
Hoe moet je al deze Google-updates bijhouden? Er zijn een aantal geweldige bronnen om te helpen. Moz’s Google Algorithm Change History is een geweldige database die updates chronologisch organiseert. Bekijk ook Google Webmaster Central . Bekijk de onderstaande video voor meer informatie over mijn strategieën voor linkbuilding, on-page SEO en gebruikersstatistieken wanneer ik probeer te rangschikken op Google. Nu we de basis van het algoritme hebben behandeld, gaan we verder met de bruikbare strategieën die ik eerder noemde. google-algortime  

Stap 2: Beoordeel je huidige Google-rankings

Om je Google-ranking te verbeteren, moet je weten waar je aan toe bent. Dit geldt zelfs voor nieuwe sites. Gelukkig zijn er verschillende hulpmiddelen om te helpen.

Gebruik SERanking om de zoekwoordrangschikking van je site te controleren

Als je specifieke zoekwoorden in pagina-inhoud hebt getarget, gebruik dan mijn tool Ubersuggest om je positie te bepalen. Log in en gebruik vervolgens het “Verkeersoverzicht” onder het concurrentierapport. Typ je domein in en je ziet een lijst met SEO-zoekwoorden waarvoor je rangschikt, toppagina’s en een overzicht van je SEO-zoekwoorden. Scroll naar beneden om de grafiek ‘SEO-zoekwoorden’ te bekijken, die je vertelt waar je scoort voor de belangrijkste zoekwoorden.

Controleer je sitesnelheid

Vervolgens is het belangrijk om de sitesnelheid te controleren, omdat dit nog steeds een belangrijke Google-rankingfactor is . Als je site traag is, heb je weinig kans op een hoge zoekpositie. Het heeft ook invloed op je vermogen om nieuwe klanten te converteren en te verkopen. Walmart ondervond een scherpe daling van het aantal conversies toen de laadtijden van de pagina’s toenamen van één naar vier seconden. Als dit gebeurt, maakt het niet uit wat je on-page SEO, metabeschrijving of titeltags zijn. Het zoekalgoritme zal je straffen, zelfs als je een reus bent zoals Walmart. Daarom is het belangrijk om je eigen sitesnelheidstest uit te voeren om erachter te komen hoe je de Google-rankings kunt verbeteren. Er zijn tientallen tools die je hierbij kunnen helpen. Enkele van mijn favorieten zijn: Quick Sprout registreert een prestatiecijfer van 81. Zolang je site meer dan 50 registreert, is dat een goed begin. Als je een prestatiecijfer van minder dan 50 krijgt, is je pagina-inhoud erg traag en moet je eraan werken deze te verbeteren. Controleer ook de laadtijd van de pagina. Quick Sprout doet het redelijk goed op 1,89 seconden. Streef naar minder dan 2 seconden voor een echt snelle site en minder dan een seconde voor mobiele apparaten. Onthoud dat een laadtijd van meer dan een paar seconden ertoe kan leiden dat je een aanzienlijke hoeveelheid siteverkeer verliest.

Controleer de gezondheid van je site

Na het bekijken van de positie van de zoekmachine voor zoekwoorden en de snelheid van de site, moet je de algehele gezondheid van je site beoordelen voordat je begint met optimaliseren. Heb je een plotselinge daling van organisch verkeer ervaren na maanden of jaren van consistentie? Vraagt u zich af of Google je site heeft gedeindexeerd (of verbannen)? Er zijn veel geweldige hulpmiddelen om deze puzzel samen te stellen. Probeer de MxToolBox Domain Health Report -tool om te controleren op grote problemen in vijf verschillende categorieën: algemene siteproblemen, zwarte lijst, mailserver, webserver en DNS. Klik gewoon op het vakje voor elke categorie om specifieke fouten en waarschuwingen te zien. Van daaruit kun je één voor één werken om ze op te lossen. Als je wilt controleren of je bent bestraft door een van de belangrijkste algoritme-updates, bekijk dan de website Penalty Indicator -tool van FE International. Je ziet een grafiek die het verkeer op je site weergeeft in relatie tot de uitrol van belangrijke updates. Deze vergelijking brengt je een stap dichter bij het weten of een update rechtstreeks van invloed is op je site. Om te controleren op een Google-sanctie, logt je in op Google Search Console en zoekt je naar het rapport ‘Beveiliging en handmatige acties’. Hiermee weet je of Google een handmatige actie tegen je site heeft ondernomen. Houd er rekening mee dat dit rapport alleen wordt weergegeven als een menselijke recensent heeft vastgesteld dat je site de kwaliteitsrichtlijnen van Google schendt. Het vertelt je niet of een update van het Google-algoritme je site heeft bestraft. Als je een handmatige boete hebt, los het probleem dan op (deze handleiding over het herstellen van een Google-boete kan helpen) en dien vervolgens een verzoek tot heroverweging in bij Google.

Stap 3: Volg en meet de juiste SEO-statistieken

Vervolgens is het tijd om enkele essentiële statistieken van je site bij te houden om erachter te komen welke andere factoren je moet verbeteren. Hier zijn de belangrijkste statistieken om te beoordelen.

Organisch verkeer

Het is belangrijk om te weten hoe bezoekers je site vinden via Google. In het verleden zorgde organisch zoeken voor de meeste websitebezoekers , waardoor niet-organische kanalen zoals betaald zoeken en sociale media werden verpletterd. Tegenwoordig lopen sociale media, e-mail en betaalde advertenties vaak voorop bij het genereren van organisch verkeer , maar dat kan per branche drastisch verschillen. Om erachter te komen hoeveel bezoekers je site bereiken, logt je in op je Google Analytics-account en bekijkt je het rapport acquisitiekanalen. Deze handige Google Analytics-gids zal je helpen.

Organische verkeersconversies

Naast het analyseren van zoekverkeer, is het de moeite waard om aandacht te besteden aan de zoekwoorden die verkeer naar je site genereren. Dit is moeilijker te zien dan vroeger, maar het is nog steeds mogelijk. Dit doe je met Google Search Console (voorheen Google Webmaster Tools). Het kan je vertellen hoeveel klikken je krijgt voor bepaalde zoekwoorden in organische zoekresultaten.

Trefwoordrangschikking voor commerciële trefwoorden

De grootste fout bij zoekwoordonderzoek is dat je niet genoeg tijd besteedt aan het focussen op transactionele zoekwoorden. Dat komt omdat commerciële zoekwoorden de inkomsten genereren. Om je positie in de zoekmachines te verbeteren en geld te verdienen, moet je het verschil begrijpen tussen commerciële en informatieve zoekwoorden om de Google-rankings te verbeteren. Als al je zoekwoorden informatief zijn, genereert je nog steeds organisch verkeer, maar het kan moeilijk zijn om die bezoekers om te zetten in kopers of mensen die delen op sociale media. De reden is vanwege bezoekers die zoeken naar informatieve trefwoorden zoals:
  • Hoe WordPress te installeren
  • Acne verwijderen met thuisproducten?
  • Gratis online geld verdienen
  • Gratis e-boek downloaden
  • Top 10 gratis artikelspinnersAls ze niet in de koopstemming zijn, willen ze dat je hun taal spreekt; de zoekmachinetaal van gratis. Nu kunnen deze voorwaarden meer verkeer genereren en een solide verkooptrechter zal sommige van die mensen converteren, maar niet veel.Daarentegen zijn er mensen die transactionele zoekwoorden gebruiken die de intentie van de gebruiker weergeven, zoals:
  • Beste acneproducten
  • Top 10 webhostingproviders
  • Webdesigners in NYDeze mensen zijn waarschijnlijk op zoek naar een oplossing die ze kunnen kopen.Als je actief bent in de e-commerce-industrie, weet je hopelijk al dat transactionele zoekwoorden de neiging hebben om goed te converteren.Zoekwoorden die de onderstaande woorden als voorvoegsel (voor) of achtervoegsel (na) hebben voor de rest van de zinsdeelzoekwoord, doen het meestal goed:
      • Kopen
  • Opnieuw bekijken
  • Aankoop
  • Korting
  • Coupon
  • Overeenkomst
  • Verzenden
  • BestellenEerder heb ik het gehad over de zoekwoorden die je organisch verkeer sturen. Ze moeten ook worden gebruikt in de metabeschrijving en in de SEO op de pagina (hierover later meer).Hier is nog een voorbeeld. Zie jij het verschil tussen informatieve en transactionele zoekwoorden?

Stel een SEO-dashboard in om deze statistieken bij te houden

Ik raad je aan een SEO-dashboard in te stellen, zodat je op elk moment alle belangrijke statistieken kunt volgen. Hier leest je hoe je er een instelt in Google Analytics . Als je het geld hebt om SEO-tools te gebruiken, ga ervoor. Als je echter een klein budget heeft, zou Google Analytics je prima van dienst moeten zijn. Naast het opzetten van dashboards in Google Analytics, kun je nog rijkere zoekwoordgegevens krijgen door Google Search Console te koppelen aan Google Analytics. Hier is een complete handleiding over hoe je dat kunt doen.

Stap 4: zorg ervoor dat je site mobielvriendelijk is (en klaar voor een mobiel-eerste Google)

Meer dan de helft van al het websiteverkeer komt van een mobiel apparaat. Dat betekent dat als je goed wilt scoren, je site ook goed moet presteren op mobiel. Hoewel sommige algoritmewijzigingen onduidelijk blijven, liet Google niets aan de verbeelding over als het om mobiel gaat. Op 10 januari 2017 zei de Google Webmaster Blog: Vanaf vandaag zullen pagina’s waar inhoud niet gemakkelijk toegankelijk is voor een gebruiker bij de overgang van de mobiele zoekresultaten mogelijk niet zo hoog scoren. In 2020 is Google overgestapt op ” mobile-first indexing “, wat betekent dat Google websites als een mobiel apparaat beschouwt. Als je site moeilijk te navigeren is, heeft dit gevolgen voor je positie. Gelukkig is het vrij eenvoudig om te zien waar je staat. De mobielvriendelijke test van Google biedt een snelle manier om te bepalen of je site mobielvriendelijk is of op weg is naar Penaltyville. Typ gewoon je URL in en klik op ‘TEST UITVOEREN’. De resultaten geven je een duidelijk “ja of nee” antwoord, samen met een lijst met de problemen met het laden van pagina’s die het tegenkwam. Op deze manier kun je repareren en optimaliseren om ervoor te zorgen dat je mobiele site soepel werkt. Je kunt problemen met het laden van pagina’s bekijken, zoals omleidingsfouten en pagina’s waar robots.txt de Googlebot blokkeerde om de pagina te crawlen. De Search Console van Google heeft ook een rapport over mobiele bruikbaarheid dat je een lijst geeft van de problemen met de mobiele bruikbaarheid van je site.

Tips om je site mobielvriendelijk te maken

Als je site niet mobielvriendelijk is, kun je dit bovenaan je takenlijst toevoegen.
    •  Je kunt een snelle oplossing krijgen via services zoals
Mobify
    • of
Duda Mobile
    • .
  • Als je website is gebouwd op een populair CMS-platform, zoals WordPress of Wix, zijn de meeste thema’s mobielvriendelijk. Mogelijk moet je je site bijwerken naar de nieuwste versie om van deze functies te kunnen profiteren.
  • Zorg ervoor dat CTA’s en formuliervelden grote, gemakkelijk te tikken knoppen gebruiken.
  • Gebruik geen pop-ups die onmogelijk te sluiten zijn. Ja, pop-ups verbeteren de conversies, maar ze kunnen gebruikers ook irriteren.Bekijk voor meer SEO-inzicht de tips van Google voor het verbeteren van de positie van websites op mobiel .

    Mobiele en lokale SEO: een SEO-vriendschap

    Er is een sterk verband tussen mobiel en lokaal zoeken. Google speelt in op hyperlokale zoekopdrachten en verbindt consumenten en merken zo soepel en snel mogelijk. Zorg er daarom voor dat je Google Mijn Bedrijf-profiel up-to-date en uitgebreid is . Deze profielen kunnen een beslissende factor zijn voor iemand die in je regio zoekt, dus claim en update je bedrijfsvermelding zo snel mogelijk als je dat nog niet heeft gedaan. Dit geldt ook voor andere lokale vermeldingssites, zoals Yelp, Facebook, Better Business Bureau en meer. Bekijk HubSpot’s lokale bedrijfsvermeldingen en directory ‘s voor een uitgebreid overzicht.

    Stap #5: diagnosticeer en herstel je huidige Google-sancties

    Nu je je positie in de zoekresultaten begrijpt en tracking heeft ingesteld voor de belangrijkste statistieken, is het tijd om je site in detail te onderzoeken en eventuele huidige sancties op te lossen. Dit is fundamenteel; het heeft geen zin om links naar een ongezonde site te promoten of te bouwen. Voordat we dieper ingaan, wil ik een paar dingen bespreken die je een Google-boete kunnen opleveren.

    Linkbuilding is veranderd

    Slechte links zijn schadelijk voor je site. Gebruik ze en je kunt eerder vroeger dan later een Google-penalty verwachten. Daarom is het essentieel om na te denken over hoe je links naar je site genereert. Het sentiment blijft vandaag waar. Hier is hoe. Begin met het identificeren en elimineren van ongezonde links.

    Analyseer je links

    Analyseer eerst inkomende links naar je site. Er zijn verschillende tools voor linkanalyse die je hiervoor kunt gebruiken:
    Majestueus
  • Ahrefs
  • Moz Link Explorer
  • SEOprofiler
  • WebMeUp
  • SERankingLaat me je door een linkanalyse leiden met behulp van SEOprofiler.Meld je aan voor een gratis account en ga naar Link Profiler → Backlinks. Laten we problogger.net gebruiken:De resultaten tonen de belangrijkste elementen waar je op moet letten bij het analyseren van je backlinks:
      • Unieke actieve backlinks : dit toont het aantal links dat direct of indirect van invloed is op je Google-ranking. “Uniek” betekent dat de links afkomstig zijn van verschillende IP-adressen. Dat is een manier om een natuurlijke link te identificeren. Deze links zijn de afgelopen 90 dagen door Google geïndexeerd.
  • Nofollow-links : Problogger heeft 10,2% nofollow-links, wat gelijk is aan 1.522 backlinks van het totaal van 14.922. Google introduceerde de rel= “nofollow” -tag in 2005 om te voorkomen dat spammy blogcommentaren de ranglijst kunstmatig manipuleren. Nadat de Google Penguin-update in 2013 was uitgerold, werd het essentieel om je linkprofiel te diversifiëren. En zoals Matt Cutts al zei, je hebt een mix nodig van dofollow-links (links die rankingwaarde doorgeven aan zoekmachines) en nofollow-links (links die geen rankingwaarde doorgeven).
  • Industrie : als je de inhoud van Problogger leest, zou je kunnen denken dat de branche ervan “bloggen” of “internetmarketing” is. Maar als je naar deze analyse kijkt, blijkt het ‘media’ te zijn. Als je je branche kent, kun je relevante links identificeren die je backlinkprofiel in het zoekalgoritme dat door de zoekmachine wordt gebruikt, zullen verbeteren.
  • Link Influence Score : Dit laat zien hoe links van de website de zoekmachine rankings van gelinkte pagina’s beïnvloeden. Hoe hoger de score, hoe beter. Als zeer populaire en invloedrijke site is de score van Problogger maar liefst 99%! Check je eigen site en kijk wat je score is.
  • Ankertekst : klik op de link in het linkermenu om toegang te krijgen tot gegevens voor ankertekst (ankertekst is de tekst die je link wordt en naar je pagina verwijst) die naar je site linkt. De Penguin-update van Google is uitgerold om te voorkomen dat site-eigenaren zoekresultaten manipuleren met ankertekst voor exact zoeken. Als je onder de strafradar van het zoekalgoritme wilt blijven, diversifieert je je ankertekst.Het is ook belangrijk om te weten welke links schadelijk zijn voor je site, zodat je ze kunt verwijderen. Schadelijke links zijn onder meer die:
      • Komen van PR-n.v.t. of PR0-websites
  • Zijn meestal links voor de hele site
  • Zijn afkomstig van verwijzende domeinnamen met weinig verkeer
  • Komen van sites op hetzelfde IP-klasse-adres
  • Komen van webpagina’s met veel externe linksEr zijn veel gratis tools om je te helpen ongezonde links te identificeren. Twee die ik heb geprobeerd, zijn Monitor Backlinks en Linkquidator .Moz heeft een gedetailleerde handleiding over welke links je site kunnen schaden en wat je eraan kunt doen .Vergeet niet om de lijst met ongezonde links te exporteren zodra je ze hebt gevonden. Op die manier kun je ze later raadplegen.

    Ruim je linkprofiel op om een Google-boete te vermijden

    Dat is de volgende stap in het opschonen van je linkprofiel, en er zijn twee manieren om dit te doen.
    1. Vraag een handmatige linkverwijdering aan: Bezoek de website waar de ongezonde/onnatuurlijke links vandaan komen en neem contact op met de site-eigenaar. Vraag de site-eigenaar om je link te verwijderen (de betere optie) of er een nofollow-tag aan toe te voegen.
    Als je in het verleden linkbuilding heeft uitbesteed, kun je ook contact opnemen met de persoon die de links voor je heeft geplaatst en die persoon vragen de links te laten verwijderen. Hier is een fragment uit een bericht op Search Engine World om te laten zien hoe dit werkt: Vraag in dit geval niet aan de site-eigenaar om je links te verwijderen, omdat ze kunnen aannemen dat je een spammer bent en je negeren. Volg in plaats daarvan deze tutorial van Search Engine Journal om de beste manier te leren om contact op te nemen met webmasters over het verwijderen van links.
    1. Gebruik Google’s Disavow Links Tool: als je er niet in slaagt om ongezonde links te verwijderen, is je enige optie om Google’s eigen tool voor het afwijzen van links te gebruiken .
    Hoewel het handmatig verwijderen van links het beste is, is dit een goede tweede keuze. De disavow tool is onderdeel van Google Search Console. Zodra je Search Console opent, ziet je een lijst met al je sites. Ga naar de site waarvoor je links wilt afwijzen. Dit is wat je zult zien: Wanneer je controleert op onnatuurlijke links, heb je de mogelijkheid om de gevonden links te exporteren. Als je dit hebt gedaan, upload je het bestand en klik je op ‘klaar’. Net als je kan Google de links niet verwijderen omdat ze geen toegang hebben tot de verwijzende sites. Door dit te doen, machtigt Google echter om te stoppen met het doorgeven van link juice (value) van die links naar je pagina-inhoud.
    1. Diversifieer de distributie van ankertekst : ankertekst kan een sleutelrol spelen bij het verbeteren of volledig vernietigen van je zoekrangschikking. Zoals ik eerder al zei, als je een natuurlijk linkprofiel wilt, moet je ankertekst diversifiëren.
    Denk bij het verspreiden van je ankertekst na over het opnemen van deze typen:
      • Exact Match : Komt de ankertekst exact overeen met het zoekwoord dat je target? bijv
    . hybride fietsen
  • Zin : Bevat je ankertekst de zinsdeelzoekwoord? bijv . hoe je de beste draadloze headsets vindt
  • URL : Dit is een eenvoudige linkbuilding met je volledige URL, bijv. http://crazyegg.com
  • Merknaam : hier gebruikt je je merknaam als ankertekst, waardoor deze natuurlijk wordt, bijvoorbeeld Apple AirPods .
  • Keyword Branded : hier combineert je je ankertekst met het doelzoekwoord voor je site, bijvoorbeeld om aan de slag te gaan met contentmarketing .Let’s assume your page content sells blue denim jeans. If your domain name is bluedenimjeans.com, how do you distribute your anchor text?If you want to link three times from a particular site, it’s ideal to use this link profile:
      • Anchor text 1: Bluedenimjeans.com site – target page: homepage
  • Anchor text 2: denim jeans reviews online – target page: a page where you reviewed the item
  • Anchor text 3: www.bluedenimjeans.com reviews – target page: your store
    1. Avoid Over-Optimization: When you overuse anchor texts, it can result in over-optimization and can get you penalized. Geoff Kenyon suggests the percentage below:
    To avoid anchor text over-optimization, follow these two guidelines:
      1. Vermijd buitensporige trefwoord-tich ankertekst : als je wilt linken naar je interne pagina’s over een onderwerp, zoals ‘strategieën voor het bouwen van links’, gebruik dan niet dezelfde zinsdeelzoekwoord als je ankertekst. Gebruik in plaats daarvan iets als “meer informatie over linkbuilding” of een combinatie van een generiek plus het exacte zoekwoord. Afwisseling is het sleutelwoord.
  • Vermijd irrelevante links : wat heeft het voor zin om naar je hondentrainingssite te linken met “beste golftrainer” als je anker? Het heeft geen zin om Google rankings te verbeteren en kan zelfs resulteren in een Google penalty.

    Stap #6: Google-rankingsen verbeteren met zoekwoordonderzoek

    Als je eenmaal van onnatuurlijke links af bent, is het tijd om de SEO op de pagina op de juiste manier te verbeteren. Een essentieel onderdeel van een effectieve inbound marketingstrategie is trefwoordonderzoek. Zonder te begrijpen hoe het werkt, kom je niet ver.

    Ontdek hoe je publiek je site vindt

    Om effectief te zijn, moet je de zoekwoorden lokaliseren die je doelgroep gebruikt om je site te vinden. Hier is hoe dat werkt. Stap 1: Ga naar SERanking , voer je trefwoord in en klik op Zoeken. Stap 2: Klik op Zoekwoordideeën Stap 3: Bekijk trefwoorden en zoekvolume voor de maand Hier is hoe dat je helpt. Wanneer je zoekwoorden onderzoekt, krijgt je informatie uit de eerste hand over je doelgroep, de informatie die ze willen weten en hoe ze die willen. Als iemand bijvoorbeeld zoekt naar ‘html5-tutorials voor beginners’, weet je dat de zoeker een nieuweling is die naar oplossingen zoekt en inhoud wil die helpt bij dit onderwerp. Dat kan je helpen om koppen en inhoud te schrijven die goed scoren in de zoekresultaten van Google. Het is handig om de buyer persona ‘s en klantlevenscyclus van je doelgroep te achterhalen, zodat je begrijpt wat hen motiveert. Geef vervolgens relevante pagina-inhoud waarmee je je Google-rankings kunt verhogen. Alexa kan je helpen bij het bepalen van de demografie van je doelgroep, zoals in het onderstaande voorbeeld voor Upworthy. Weet je nog dat ik transactionele en informatieve zoekwoorden noemde? Wanneer je trefwoordonderzoek doet, kun je gemakkelijk zien of gebruikers gewoon op zoek zijn naar informatie of klaar zijn om te kopen. Dat wordt gebruikersintentie genoemd en zo ziet het eruit voor het eerder gebruikte voorbeeld van zoekwoordonderzoek. In dit voorbeeld is gratis webdesign een voorbeeld van een informatief zoekwoord. Gratis webdesign cursussen is een voorbeeld van een transactioneel zoekwoord. Je hebt zowel informatieve als transactionele zoekwoorden in je pagina-inhoud nodig om de Google-rankings van je website te verbeteren. Het is jouw taak om te onderwijzen, te informeren, te inspireren en interesse op te bouwen voordat je een product aanbeveelt. Informatieve trefwoorden kunnen worden gebruikt om e-maillijsten op te bouwen en prospects te koesteren voordat een product te koop wordt aangeboden. Negeer ook long-tail zoekwoorden en vragen niet. Door de opkomst van voice search en BERT zijn long-tail zoekwoorden belangrijker dan ooit.

    Bespioneer de zoekwoorden van je concurrenten

    Als je concurrenten voor je staan in de zoekresultaten van Google, is het tijd om ze te bespioneren. Als het zoekalgoritme ze leuk vindt, kun je hun strategieën leren en kopiëren. Ik gebruik hiervoor graag Google Keyword Planner omdat het me een nauwkeurige schatting geeft van de zoekwoorddoelen van concurrenten. Laten we aannemen dat je in de sub-niche “survival mes” zit. Een van de gezaghebbende blogs die je zou kunnen bespioneren is survivallife.com. Typ op de startpagina van Ubersuggest, in plaats van een seed-trefwoord in te voeren, gewoon de URL van je concurrent in het vak van de bestemmingspagina en klik op zoeken. Blader vervolgens naar beneden op de pagina totdat je ‘SEO-zoekwoorden’ ziet.  Je ziet de zoekwoorden waarop je concurrent zich richt. Naast de trefwoorden omvatten andere gegevens:
      • Volume: het aantal zoekopdrachten dat het zoekwoord gedurende een maand heeft gehad.
  • Positie : de positie waarop de URL is gerangschikt in Google Zoeken.
  • Geschatte bezoeken : het geschatte verkeer dat de webpagina ontvangt voor het zoekwoord.Uw concurrent staat bijvoorbeeld op nummer 1 voor de term ‘overlevingsleven’. Met de eerste plaats ontvangen ze gedurende de looptijd ongeveer 395 bezoekers per maand. Dus als je erin slaagt ze in te halen, weet je wat voor soort verkeer je kunt verwachten.Dit werkt voor elke niche en kan je helpen verborgen zoekwoorden te ontdekken die je positie zullen verbeteren.

    Boost lagere ranking zoekwoorden

    Als je je webpagina op pagina twee vindt, hoe kun je dan de positie op de eerste pagina van Google verhogen? Je kunt de wolkenkrabbermethode gebruiken, gepopulariseerd door Brian Dean van Backlinko . Zoek een bericht of artikel dat al in de ranking staat, verbeter het en promoot het overal. Dit leidde voor hem tot een toename van het organische verkeer met 457%. Als je dit voor je onderwerp wilt doen (bijvoorbeeld “gids voor outsourcing voor kleine bedrijven”), volgt je deze eenvoudige gids:
      • Onderzoek het onderwerp uitgebreid, inclusief onderzoeksstudies.
  • Identificeer de zoekwoorden die je wilt targeten met behulp van de strategieën die ik in dit bericht met je heb gedeeld.
  • Schrijf een meer diepgaand bericht (dat is langer, nauwkeuriger en bruikbaarder).
  • Link naar autoriteitsblogs die outsourcing goed doen.Zorg ervoor dat je een krachtige en klikbare kop schrijft .Als je eerste kop bijvoorbeeld is:Uitbestedingsgids voor kleine bedrijven Je kunt het als volgt verbeteren: De complete gids voor outsourcing voor kleine bedrijven Een uitgebreide gids over uitbesteden voor kleine bedrijven X Ways Outsourcing kan een revolutie teweegbrengen in je kleine onderneming Neem contact op met de blogeigenaren die je in je bericht hebt genoemd en vraag hen om het te bekijken. Hopelijk krijg je een handvol autoriteitssites om naar je terug te linken.

    Zoekwoordanalyse gebruiken om inhoud te verbeteren

    Laten we één ding rechtzetten. Er is geen optimale verhouding voor het plaatsen van zoekwoorden in een artikel. Het is echter van het grootste belang om de juiste zoekwoorden te kennen om te targeten. Dat is de basis van trefwoordanalyse. Wordstream definieert trefwoordanalyse als: Het startpunt en de hoeksteen van zoekmarketingcampagnes. Door te begrijpen welke zoekopdrachten bezoekers van je website kwalificeren in zoekmachines, kunnen zoekmarketeers hun bestemmingspagina’s beter aanpassen om de conversieratio’s te verhogen. Tenzij je de zoekopdrachten kent die gekwalificeerde bezoekers intypen in Google, zult je het moeilijk vinden om je positie en conversiepercentages te verbeteren. Inmiddels weet je hoe je zoekwoordenonderzoek moet doen. Dat is het gemakkelijke deel. Het moeilijke is om te weten welke zoekwoorden organisch verkeer genereren. Sinds de “Not Provided”-update van Google is deze informatie moeilijk te verkrijgen. Deze gids voor het ontgrendelen van niet-aangegeven trefwoorden helpt je bij het herstellen van een deel van de gegevens. Tegenwoordig is het echter onmogelijk om een volledig beeld te krijgen van welke termen organisch verkeer genereren. Je wilt wel letten op populaire zoekwoorden, termen waarop je concurrenten ranken en Google’s “Mensen stellen ook”-vragen. Gebruik deze informatie om SEO-inhoud op de pagina te schrijven die overeenkomt met de intentie van de gebruiker (weet je dat nog?). Dit zal de Google-ranking van je webpagina’s verbeteren. Hoe moet je je doelzoekwoorden in de inhoud plaatsen? Laten we aannemen dat je een diepgaande recensie wilt schrijven over “beste senior ijzers voor senioren.” Hier zijn enkele titels die je zou kunnen gebruiken:
      • Top 10 beste ijzers voor senioren voor senioren
  • Koopgids voor de beste senior ijzers voor senioren
  • Beste senior ijzers voor senioren – de ultieme gidsOm je inleiding te beginnen, zou je als volgt kunnen beginnen:Er zijn verschillende senior ijzers op de markt. Maar de juiste keuze voor je kennen, is de moeilijkste beslissing. Als je deze gids van begin tot eind leest, ken je de beste senioren ijzers voor senioren die betaalbaar en betrouwbaar zijn.Of je kunt je introductie beginnen door een vraag te stellen: Wil je de beste senioren ijzers voor senioren vinden? Deze pagina vertelt je niet alleen over de ijzers, maar laat ook zien hoe je ze kunt gebruiken om je golfspel te verbeteren en geeft praktische tips om een enorme korting op je aankoop te krijgen. Zie je hoe ik het doelzoekwoord in de eerste alinea heb geplaatst, zonder dat het op spam lijkt? Zoals ik al eerder heb gezegd, target een specifiek zoekwoord op een natuurlijke manier – probeer het er niet alleen natuurlijk uit te laten zien.

    Stap #7: Verhoog de Google-rankings met on-page SEO

    Nu je weet op welke zoekwoorden je zich wilt richten – en zou moeten targeten – om je prestaties te maximaliseren, bent je in staat om zinvolle SEO-wijzigingen op de pagina aan te brengen. Backlinko heeft een uitstekende gids die SEO-factoren op de pagina opsplitst die je grote punten opleveren bij Google en je bezoekers. Laten we een paar belangrijke overwegingen op een rijtje zetten.

    Titeltags optimaliseren

    Titeltags zijn nog steeds een groot deel van het bepalen hoe je site zal presteren. Zorg ervoor dat elke title-tag beschrijvend en uniek is en is afgestemd op je getargete zoekwoorden. Gebruik niet steeds dezelfde trefwoorden en titeltags. Op deze manier diversifieert je je kansen en vermijdt je dat je je eigen inspanningen kannibaliseert. Stel dat je een e-commercebedrijf bent. Een goede formule voor je productpagina’s zou kunnen zijn: [Productnaam] – [Productcategorie] | [Merknaam] Soortgelijk: Curly Hair Leave-in Conditioner – Haarverzorging | Diana’s doe-het-zelf Hier volgen nog enkele optimalisatietips voor de titeltag:
      • Gebruik pijpen ( | ) en streepjes ( – ) tussen termen om je onroerend goed te maximaliseren.
  • Vermijd ALL CAPS-titels. Ze zijn gewoon irritant.
  • Bewaar nooit standaard title-tags zoals ‘Productpagina’ of ‘Home’. Ze laten Google denken dat je dubbele inhoud hebt, en ze zijn ook niet erg overtuigend voor gebruikers die op zoek zijn naar specifieke informatie.
  • Zet de belangrijkste en meest unieke zoekwoorden eerst.
  • Overdrijf je zoekwoorden niet. Google hecht steeds meer waarde aan relevante, contextuele en natuurlijke strings boven mechanische of geforceerde zoekwoordzinnen.
  • Plaats je potentiële bezoekers voor Google – title-tags kunnen verkeer en conversies maken of breken.Houd er rekening mee dat Google ongeveer 60 tekens op een SERP laat zien, maar breek niet af als een langere titel past bij de pagina-inhoud. De titel van het zoekfragment dat Google weergeeft, kan dynamisch zijn op basis van de zoekopdracht.Dus uiteindelijk doe je jezelf misschien een plezier door meer beschrijvend te worden.Bovendien worden titels van desktopfragmenten beperkt door de pixelbreedte, terwijl titels op mobiele schermen doorgaans langer zijn. Hier is een voorbeeld van Hobo Web : In de bovenstaande afbeelding geeft Google vanaf het begin zoveel mogelijk tekens weer. Maar in de onderstaande afbeelding kapt Google het midden van de titel af om de term ‘Hobo’ aan het einde weer te geven om de relevantie voor de zoekopdracht van de gebruiker weer te geven. Hoewel metabeschrijvingen een verwaarloosbare (of geen) impact hebben op je rankings, dienen ze nog steeds het belangrijke doel om je zoekfragment te helpen bepalen en een extra factor van uniciteit toe te voegen. Dit kan op zijn beurt je klikfrequentie (CTR) van SERP’s beïnvloeden. Bekijk dit Kissmetrics-artikel over het optimaal benutten van metabeschrijvingen voor je CTR’s.

    Gebruik Schema Markup (ook bekend als Structured Data Markup)

    Schema-opmaak kan worden gezien als extra “labels” op informatie die Google vertelt wat je inhoud betekent. Laten we bijvoorbeeld zeggen dat mijn naam op een artikel staat, zodat Google mijn naam weergeeft in een SERP-item. Maar als ik het juiste schema rond mijn naam in de HTML van het artikel gebruik, kan ik Google aangeven dat ik de auteur van het artikel ben, niet zomaar een term in een zee van niet te onderscheiden woorden. Niet alleen helpt schema-opmaak Google om je website te begrijpen, het maakt ook een enorm verschil in het aantrekken van verkeer naar je website. Schema helpt gebruikers meer relevante informatie te geven op een visueel georganiseerde en esthetische manier. Je kunt schematags gebruiken om verschillende soorten SERP-informatie te identificeren, waaronder:
      • Lidwoord
  • Boek recensies
  • Evenementen
  • Plaatselijke bedrijven
  • Films
  • Producten
  • Restaurants
  • Recepten
  • Software applicaties
  • tv-afleveringen
  • Tv-afleveringen met beoordelingenGoogle’s Structured Data Markup Helper is een geweldig hulpmiddel voor het implementeren van schema-opmaak op je site om je te helpen featured snippets te krijgen.

    Uitgelichte fragmenten

    Featured snippets worden vaker weergegeven op mobiele SERP’s, waarvan we hebben besproken dat ze vaker voorkomen in de VS dan zoekopdrachten op desktops. Het beste van hen is dat ze je naar het nummer één resultaat duwen (ook bekend als de felbegeerde “positie nul”), zelfs als je anders niet wint in de ranglijst. Het is een gemakkelijke manier om je resultaat naar de bovenkant van de pagina te duwen. Dit is de beste manier om ze te targeten. Bedenk een vraag in je branche die mensen regelmatig in Google typen. Probeer iets eenvoudigs als: “Wat is digitale marketing?” of “Hoe te rangschikken op Google?” Dit artikel biedt een stapsgewijze zelfstudie voor schemamarkeringen om je op weg te helpen.

    Maak een sitemap om de Google-rankings te verbeteren

    Een sitemap vertelt zoekmachines over de organisatie van de inhoud van je site. Op die manier kan Googlebot je inhoud intelligenter crawlen wanneer het het bestand leest. Dit helpt het gemakkelijker beschikbaar te maken voor rangschikking op SERP’s. Sitemaps bieden ook waardevolle metadata over pagina’s op je site, zoals wanneer ze voor het laatst zijn bijgewerkt, hoe vaak je wijzigingen aanbrengt en hoe de pagina zich verhoudt tot andere pagina’s op je site. Je kunt XML-sitemaps.com gebruiken , een eenvoudige sitemapgenerator. Als je WordPress gebruikt, zijn er ook verschillende plug-ins voor het genereren van sitemaps . Nu we enkele belangrijke SEO-factoren op de pagina hebben behandeld, is het tijd om te bespreken hoe je je merk kunt onderscheiden van goed tot geweldig met unieke, strategische en doelgerichte inhoud.

    Stap #8: Gebruik trefwoorden om betere inhoud te maken

    Hoewel ik al een beetje heb ingegaan op zoekwoordonderzoek en -plaatsing, zullen we in dit gedeelte meer kijken naar het benutten van de zoekwoorden die je heeft onderzocht. Helaas begrijpen veel mensen het doel van zoekwoordonderzoek en -plaatsing niet. Zelfs voordat Google hun eerste Google Panda-update uitbracht, wisten de beste zoekmarketeers dat hoogwaardige, waardevolle en nuttige inhoud zich op een bepaalde groep mensen moest richten. Optimaliseer voor informatieve trefwoorden en verbeter je zoekpositie door vindingrijke en gedetailleerde inhoud te schrijven en deze aan te vullen met beschrijvende metabeschrijvingen en titeltags. Dit proces trekt enthousiaste fans aan, zorgt ervoor dat je inhoud wordt gedeeld op sociale-mediaplatforms en genereert op natuurlijke wijze relevante en gezaghebbende links. Als je vindingrijke en gedetailleerde inhoud wilt schrijven, volg dan de onderstaande gids:

    Gebruik gegevensgestuurde artikelen

    Volgens ConversionXL kan een datagedreven aanpak je traffic verhogen. Maak een back-up van feiten met nauwkeurige gegevens, zodat mensen je inhoud als gezaghebbend zullen zien en deze op sociale media zullen delen, waardoor je organische bereik wordt vergroot . Dit bericht over het maken en promoten van een infographic is een voorbeeld van datagestuurde inhoud. Andere voorbeelden van gegevensgestuurde inhoud zijn: De wetenschap van productiviteit 5 dingen die je verkeerd meet met digitale analyse en wat je eraan kunt doen De onderstaande bronnen helpen je een back-up van je inhoud te maken met nauwkeurige gegevens:
    Hubspot’s ultieme lijst met marketingstatistieken
  • 126 Verbazingwekkende statistieken en feiten over sociale media
  • 100+ fascinerende feiten en statistieken over sociale media [Infographic]
  • Statistieken: releasekalenderProbeer nieuwere statistieken op te nemen – minder dan drie jaar oud is ideaal.Je kunt zelfs inhoud microtargeten. Als een blogger bijvoorbeeld experimenteert met nichemarketing, ga dan een stap verder en probeer nichemarketing met een verouderde domeinnaam, en schrijf het op.

    Gebruik verhalen vertellen

    Verhalen kunnen je publiek boeien, emoties oproepen en uw conversieratio verbeteren. Zo vertel je een verhaal dat je publiek boeit: Begin met iets unieks: begin je verhaal met een unieke boodschap die resoneert met je publiek. Idealiter zou dit moeten aansluiten bij de vragen of pijnpunten van je publiek. Breng je eigen ervaringen in: het wordt niet voor niets een verhaal genoemd. Gebruik je eigen ervaringen (goed of slecht) als onderdeel van de boodschap. Geen nep toegestaan! Jon Morrow gebruikte deze on-page SEO-contenttechniek om zijn blog in slechts zeven dagen te laten groeien tot 1.740 trouwe abonnees. Dit is het bericht dat hem hielp contact te maken met zijn publiek: Hoe je je baan opzegt, naar het paradijs verhuist en betaald wordt om de wereld te veranderen . Voeg een call-to-action (CTA) toe: elk verhaal moet een einde hebben. Zodra je de aandacht van je lezers trekt, verwachten ze dat je de oplossing deelt. Je verhaal moet tenslotte een probleem oplossen, niet voeden. Gebruik een call-to-action-link of -knop om mensen naar je trechter te leiden en ze te converteren. MatchOffice verhoogde zijn conversieratio met 14,79% door de CTA-kopie te wijzigen. Unbounce biedt nog enkele voorbeelden van bruikbare CTA-knoppen om je generieke te vervangen:

    Deelbare koppen schrijven

    Google heeft veel wijzigingen aangebracht in de zoekresultaten, maar één element blijft cruciaal: de kop. Als je een deelbare kop voor je bericht schrijft, kan niets voorkomen dat erop wordt geklikt, gelezen en gedeeld door echte fans. Peep Laja van ConversionXL verhoogde zijn conversieratio door het woord ‘vandaag’ in ‘nu’ in een kop te veranderen. Het hielp hem ook om de verkoop met 332% te verhogen. Headlines winnen echt de klikken. Zelfs als je webpagina op nummer 1 staat in Google voor pagina-inhoud, betekent dit niet dat je de meeste klikken krijgt. On-page SEO zorgt ervoor dat je in de running bent, maar de titel kan vertoningen omzetten in klikken. Laten we eens zoeken naar de term uitbesteden . Merk op dat de meest klikbare kop op positie #2 staat. Het perfecte voorbeeld van een website die deelbare koppen gebruikt om de conversieratio te verhogen, is Upworthy. Ik heb Buzzsumo gebruikt om de koppen van Upworthy te analyseren. Bekijk het verbazingwekkende aantal aandelen dat het eerste artikel heeft verzameld. Als ik een betere kop voor mijn eigen inhoud wilde maken, zou ik het volgende doen: Nummers toevoegen: het bericht van Upworthy werd meer dan 1,6 miljoen keer gedeeld op Facebook omdat het een bepaald aantal heeft. Als de kop was: “Amerikanen hebben het helemaal bij het verkeerde eind met dit verbluffende feit”, weet ik zeker dat het totale aantal gedeelde sociale media lager zou zijn. Hier zijn nog enkele voorbeelden. Toen ik dit bericht schreef, stonden deze koppen in de Google-top 10 voor hun respectievelijke zoekwoorden. Maar een simpele aanpassing zou resulteren in een hogere klikfrequentie. Originele kop: SEO-basis voor het optimaliseren van je site Laten we wat cijfers toevoegen:
      • 6 basistips voor SEO voor het optimaliseren van je site
  • 12 SEO-basisprincipes die je nodig hebt om je site te optimaliserenOriginele kop:
      • Freelance schrijftips voor thuisblijvende moeders
  • Freelance schrijfopdrachten om geld te verdienenLaten we wat cijfers toevoegen
      • 5 freelance schrijftips om thuis te blijven moeders verdienen geld
  • 10 freelance schrijfopdrachten waarmee je geld kunt verdienenRoep nieuwsgierigheid op: Nieuwsgierigheid zorgt ervoor dat mensen op je kop klikken, maar doe het met de nodige voorzichtigheid en zorg ervoor dat je de belofte van je kop waarmaakt met hoogwaardige inhoud.Als je titel bijvoorbeeld is:Top 7 lichaamsbouwgeheimen die je niet kende Zorg er dan voor dat je de ‘7’ geheimen onthult, en idealiter moet wat je onthult nieuw of uniek zijn.

    Creëer een multimedia-ervaring

    Hoewel regelmatig bloggen belangrijk is, moet je zich daar niet vestigen. Pas je zoekwoorden aan om de vragen te leren die je bezoekers naar je site hebben gebracht. Gebruik vervolgens verschillende soorten inhoud om die vragen te beantwoorden, zoals:
      • Videos
  • Gidsen
  • E-boeken
  • Infografieken
  • Webinars
  • Demo’s
  • Controle lijsten
  • E-mailreeks
  • Geanimeerde GIF’s
  • Strips
  • PodcastsZie voor een uitgebreide lijst HubSpot’s 20 soorten leadgeneratie-inhoud , evenals 14 soorten experimentele inhoud die je zou moeten uitproberen.

    Dubbele inhoud afschaffen

    Gebruik tools zoals Copyscape , SiteLiner en Screaming Frog om ervoor te zorgen dat je niet in herhaling valt. Hoewel de occasionele dubbele inhoud je positie niet zal vernietigen, doet je uzelf een plezier door Google te laten zien dat elk stukje inhoud origineel, relevant en nuttig is. Zodra je geweldige SEO-inhoud op de pagina heeft die informatieve en transactionele zoekwoorden bevat en een verhaal vertelt dat je publiek aanspreekt, is het tijd om links op de juiste manier te bouwen om de Google-rankings te verbeteren.

    Stap #9: Bouw links op de juiste manier

    Eerder liet ik je zien hoe je links naar je site kunt analyseren met SEOprofiler. Hier is nog een analyse die ik deed voor de site van Business Insider . Merk op dat het een reeks verschillende soorten ankertekst toont voor inkomende links. Dat is precies wat je nodig hebt om op de juiste manier links op te bouwen en Google rankings te verbeteren. Hier zijn enkele manieren om dat te doen en de soorten links die je nodig hebt. Ankertekstlinks (links in de tekst): Ankertekstlinks zijn eenvoudige links die in de inhoud verschijnen. Zie hieronder een voorbeeld… Ik heb gemerkt dat het plaatsen van ankertekstlinks ‘boven de vouw’ de conversieratio’s kan verhogen. De linkstrategie voor ankertekst wordt meestal gebruikt wanneer je op een bepaald zoekwoord wilt ranken. Je kunt je doelzoekwoord als ankertekst gebruiken, maar om zeker te zijn en boetes met het zoekalgoritme te voorkomen, moet je het verwisselen met generieke zoekwoorden. Als je primaire zoekwoord bijvoorbeeld recensies van digitale camera’s is, linkt je bij het bouwen van links vanaf een andere site natuurlijk als volgt: vind de beste recensies van digitale camera’s, de beste merken van digitale camera’s, enz. Een goede mix is slimme on-page SEO. Interne links: Externe links (dat wil zeggen links van andere sites naar die van u) zijn belangrijk, maar interne links zijn ook belangrijk. Zorg ervoor dat je linkt naar belangrijke interne pagina’s met behulp van geoptimaliseerde ankertekst wanneer dit zinvol is. Redactionele links: het creëren van nuttige inhoud en het delen ervan via sociale media resulteert natuurlijk in waardevolle inkomende links. Een goed voorbeeld is een bericht over 200 rankingfactoren dat Brian Dean schreef. Het is meerdere keren aangehaald. Voor Google is wat andere mensen over je zeggen veel belangrijker en relevanter dan wat je over uzelf zegt om de Google-ranking te verbeteren. In de loop der jaren heb ik duizenden rijke, gegevensgestuurde en nuttige bloginhoud gecreëerd. Copyblogger linkt naar nuttige en relevante bronberichten die bijdragen aan de betrokkenheid die ze al hebben bij hun publiek. Ik ben ervan overtuigd dat de site-eigenaren niets hebben gedaan om die redactionele links te krijgen. Ze verdienden de links gewoon vanwege het nut van hun inhoud. Richt je op uitzonderlijke inhoud als je links wilt verdienen die de positie van je webpagina’s verbeteren . Schaal linkbuilding: Linkdiversiteit is de ultieme manier om Google-vriendelijke links te genereren en Google-rankingsen te verbeteren terwijl je buiten de strafradar blijft. Deze tutorial van SEMrush laat je zien hoe je ethisch links kunt bouwen om de Google-ranking te verbeteren. Oude technieken, zoals het indienen van directory’s, forummarketing, wiki-sites en zelfs gastbloggen en persberichten werken niet en ze brengen je ook in gevaar voor een Google-straf. Om een divers inkomend linkprofiel te krijgen, schrijft je pagina-inhoud die links krijgt van lokale, regionale en internationale sites die relevant zijn voor je eigen site. Vervolgens bouw je een natuurlijk linkprofiel op met natuurlijke, gerichte SEO op de pagina dat bestand is tegen alles wat Google erop aanstuurt.

    Stap 10: Word actief op sociale media

    Wat hebben sociale media te maken met zoekresultaten? Dat is een geweldige vraag. Zoekmachines zoals Google proberen zoveel mogelijk rekening te houden met informatie over je website. Ze gebruiken het om de kwaliteit van je website te bepalen en dus waar ze je moeten plaatsen wanneer iemand zoekt naar een onderwerp binnen je niche. Een van de factoren waar zoekmachines rekening mee houden, is sociale media. In het bijzonder denken ze na over de volgende vragen:
      • Hoe actief zijn je sociale media-accounts?
  • Hoe up-to-date zijn je social media accounts?
  • Hoeveel shares krijgt de inhoud van je website op sociale media?Houd er bovendien rekening mee dat sociale media wereldwijd ook 4,8 miljard gebruikers van sociale media bieden . Dat is veel verkeerspotentieel.Het is niet alleen de moeite waard om een groter publiek te bereiken op het sociale mediaplatform zelf; sociale media kunnen verkeer naar je site leiden, wat je positie in de zoekresultaten verbetert.Hoe deel je inhoud op sociale media die gebruikers waarschijnlijk zullen delen? Hier is een geweldige tactiek: als je dingen deelt op sociale media, wil je je doelgroep vergroten en mensen aanmoedigen om met je inhoud bezig te zijn. Om dat te doen, kun je enkele van je vrienden taggen waarvan je denkt dat ze geïnteresseerd zijn in de inhoud. Dit toont niet alleen de post aan mensen die je hebt getagd. Het zorgt er ook voor dat Facebook je bericht laat zien aan alle vrienden van degenen die je hebt getagd. Je kunt je doelgroep gemakkelijk met enkele duizenden vergroten met een paar relevante tags. Hoe je het ook doet, gebruik sociale media om je SEO op te bouwen. De zoekmachines kijken mee. Begin met optreden.

    Veelgestelde vragen over het verbeteren van Google-rankingsen zonder boetes

    Wat is de beste manier om je Google-ranking te verbeteren?

    De meest effectieve manier om je positie te verbeteren, is door zoekwoordonderzoek te doen en inhoud te schrijven die zeer relevant is voor de gebruikersintentie die aan die zoekwoorden is gekoppeld.

    Hoe lang duurt het voordat Google je inhoud rangschikt?

    Het kan tot zes maanden duren voordat je inhoud in de zoekresultaten wordt weergegeven.

    Is het mogelijk om gratis in de topresultaten van Google te komen?

    Als je je website kunt optimaliseren voor organisch verkeer en wat gratis contentmarketing kunt doen, is het mogelijk om hoog te scoren in Google zonder te betalen.

    Wat zijn enkele strategieën om op Google te scoren die worden bestraft?

    Je kunt worden bestraft voor zaken als dubbele inhoud, overoptimalisatie en slechte koppelingspraktijken.

    Hoe Google-rankingsen te verbeteren zonder boetes Conclusie

    De sleutel tot een hogere Google-rankings zonder een boete te krijgen, komt neer op het bieden van nuttige inhoud, op een nuttige manier gepresenteerd. Een paar basiselementen zijn:
      • Neem de tijd om je doelgroep en hun wensen echt te begrijpen.
  • Doe het onderzoek dat nodig is om de long-tail-zoekwoorden te identificeren die ze gebruiken om naar je site te gaan.
  • Zodra je deze informatie hebt, kun je geweldige inhoud maken om aan hun behoeften te voldoen, hun problemen op te lossen en ervoor te zorgen dat ze terugkomen voor meer.
  • Blijf geweldige inhoud produceren en promoot het met alles wat je hebt.
  • Vraag gratis en vrijblijvend een offerte aan

    Vraag gratis kansenanalyse aan

    Wij zullen je website analyseren voor kansen op het gebied van online marketing. Je ontvangt van ons een digitaal geschreven rapport waarin staat wat voor resultaten je kunt verwachten.

    Nu logo en website aanvragen

    Nu logo, huisstijl en website aanvragen

    Nu logo en huisstijl aanvragen

    Nu logo aanvragen